Το Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού σε συνεργασία με τη Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) και τις αρμόδιες υπηρεσίες του Ιδρύματος έχει εναρμονίσει την πολιτική ποιότητας του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) «Διοίκηση Τουριστικών Προορισμών και Επιχειρήσεων» με την πολιτική ποιότητας του Τμήματος και του Πανεπιστημίου Πατρών.
Όραμα / Αποστολή του Διοίκησης Τουρισμού
Το όραμα και η αποστολή του τμήματος Διοίκησης Τουρισμού είναι η προαγωγή της διοίκησης τουρισμού και η παροχή υψηλού επιπέδου προπτυχιακών, μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών, οι οποίες διασφαλίζουν την άρτια επιστημονική κατάρτιση των αποφοίτων και συμβάλλουν στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία στον κλάδο του Τουρισμού, προς όφελος της οικονομίας και της κοινωνίας.
Αντικείμενο του ΠΜΣ
Το ΠΜΣ «Διοίκηση Τουριστικών Προορισμών και Επιχειρήσεων» του τμήματος Διοίκησης Τουρισμού αποσκοπεί στην παροχή υψηλού επιπέδου μεταπτυχιακών σπουδών και στην ανάπτυξη υψηλού επιπέδου έρευνας σε αντικείμενα διαχείρισης τουριστικών προορισμών, τουριστικών οργανισμών και επιχειρήσεων. Το ΠΜΣ παρέχει ειδίκευση στα εξής πεδία:
- Διοίκηση Τουριστικών Προορισμών
- Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων
Βάσει των επιδιωκόμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων του ΠΜΣ σε επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων, οι φοιτητές που ολοκληρώνουν επιτυχώς το Πρόγραμμα διαθέτουν:
- εξειδικευμένη κατάρτιση γνώση (εκπαίδευση) για (α) τις σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις στη Διοίκηση Τουριστικών Προορισμών και Επιχειρήσεων, (β) τα ευρήματα της σύγχρονης έρευνας στα πεδία της Διοίκηση Τουριστικών Προορισμών και της Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων, γ) τον σχεδιασμό και την εφαρμογή στρατηγικών βιώσιμης και αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης (δ) τον σχεδιασμό και την υλοποίηση έρευνας στον Τουρισμό και ε) διοικητικά στελέχη τουριστικών επιχειρήσεων, οργανισμών και φορέων στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, σε εθνικό και σε διεθνές επιχειρησιακό περιβάλλον,
- δεξιότητες για (α) την ενσωμάτωση των τεχνολογιών της πληροφορίας με στόχο την βελτίωση της περιβαλλοντικής, οικονομικής, κοινωνικής και πολιτισμικής βιωσιμότητας των τουριστικών προορισμών και οργανισμών β) την εφαρμογή επιστημονικών διοικητικών μεθόδων και πρακτικών παραγωγής, διανομής και προώθησης τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών, (γ) την ανάπτυξη ειδικών και κατάλληλων μορφών τουρισμού δ) τη λήψη των κατάλληλων αποφάσεων με βάση τις νέες τάσεις στο διεθνές περιβάλλον του Τουρισμού,
- οριζόντιες δεξιότητες όπως κριτική σκέψη και αναστοχασμός, αξιοποίηση, επέκταση και προσαρμογή γνώσεων σε νέες καταστάσεις, λήψη απόφασης, συνεργασία και σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα.
Οι στρατηγικοί στόχοι του ΠΜΣ συνδέονται με τους αντίστοιχους του Τμήματος και του Ιδρύματος και είναι οι εξής:
- παροχή εκπαίδευσης υψηλού επιπέδου με διεπιστημονική προσέγγιση και με έμφαση στη φοιτητοκεντρική μάθηση,
- διαρκής αναβάθμιση του ΠΜΣ,
- παραγωγή έρευνας υψηλού επιπέδου με βάση τις διεθνείς εξελίξεις,
- σύνδεση του ΠΜΣ με την αγορά εργασίας, τους επιστημονικούς φορείς και τους φορείς τουριστικής πολιτικής και ανάπτυξης σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο
- σύνδεση του ΠΜΣ με σπουδές τρίτου κύκλου,
- σύνδεση του ΠΜΣ με τους απόφοιτούς του,
- ισχυροποίηση της εξωστρέφειας του ΠΜΣ, και
- ενίσχυση διοικητικής υποστήριξης και υποδομών με προτεραιότητα στη φοιτητική μέριμνα.
Οι διαδικασίες διασφάλισης ποιότητας που καταγράφονται στο Εγχειρίδιο Ποιότητας του Ιδρύματος, εφαρμόζονται στο επίπεδο του Τμήματος με την απαιτούμενη εξειδίκευση για την περίπτωση του ΠΜΣ. Όλες οι ετήσιες διαδικασίες διασφάλισης ποιότητας του ΔΙΟΊΚΗΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΎ, και κατ’ επέκταση του ΠΜΣ «Διοίκηση Τουριστικών Προορισμών και Επιχειρήσεων», διενεργούνται από την ΟΜΕΑ του Τμήματος σε συνεργασία με τη ΜΟΔΙΠ του Ιδρύματος.